poniedziałek, stycznia 07, 2008

Ranking blogów na blogfrog

Na blogfroga zwróciłem uwagę ostatnio na różnych blogach (na przykład u Froasi). Jakieś takie dziwne gwiazdki, nie bardzo wiedziałem do czego to przydatne. Później wybrałem się jednak na stronę blogfroga i stwierdziłem, że to taki polski technorati. A w technorati byłem już zameldowany. "Po co więc mi ten blogfrog?" - pomyślałem.

Przez długi czas byłem zdania, że polskie kopie internacjonalnych serwisów nie mają sensu - nawet popełniłem notkę na ten temat. Faktem jest jednak, że na takim diggu czy technorati polskie blogi giną zupełnie w tłumie innych.

Faktem też jest, że piszę po polsku. A olbrzymia większość polskich blogerów i czytelników zagląda raczej do polskich serwisów, a nie innych - więc i ja tam muszę być! I tak oto zameldowałem mojego bloga na blogfrog.

Blogfrog tworzy ranking blogów. Blogfrog bierze między innymi pod uwagę jak stary jest blog, jak często są publikowane na nim posty i ile linków na ten blog wskazuje. Użytkownicy mogą też bezpośrednio ocieniać blogi i poszczególne posty.

Zamieściłem tez na m
oim blogu mały widget do oceniania poszczególnych postów. Poszło błyskawicznie dzięki kilku osobom, które poświęciły nieco czasu umieszczeniu tego widgeta na bloggerze i co najważniejsze podzieliły się tą wiedzą z innymi. I tak Eskey napisał skrypt dla bloggera, a Robert Solkiewicz znalazł jeszcze prostsze rozwiązanie. Polecam raczej rozwiązanie Roberta.

Od wczoraj pojawia się pod moimi notkami ten oto obrazeczek:



Za jego pomocą możecie oceniać poszczególne notki, które tu zamieszczam. Wystarczy tylko wybrać odpowiednią ilość gwiazdek (im więcej tym lepiej dla mnie ;o) ).


Dlaczego bawię się w to? A no jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B. Jak piszę bloga, to trzeba go też nieco promować. A poza tym lubię takie różne gadżety. ;-)


12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja sie takze tam zalogowalam, ale nie mam zadnego znaczka, chyba cos zle zrobilam... zupelnie nie wiem dlaczego, bo robilam wszystko zgodnie z poleceniami...

marga pisze...

mnie takie rankingi nie interesuja i mam na blogu bannera anty blogfrog :)))

Krzysztof pisze...

@Wildrose, Zerknij może na tego posta. Tam jest dokładna instrukcja dla bloxa.

PS. pomimo to Twoje notki mają w blogfrog spory frogrank

@Marga, No i dobrze dla innych, bo byś nas zostawiła daleko w tyle. ;o)
A czemu jesteś tak bardzo przeciwko tym rankingom?

Anonimowy pisze...

Też lubię gadżety, ale mam wrażenie, że Blogfrog nie rozwija się tak szybko jakby mógł. Nie wiem na czym to polega, może nie osiągnął jeszcze masy krytycznej, może wszystko przed nim. Sporo było zamieszania z nim na początku, a teraz rzecz przycichła. Zobaczymy jak będzie dalej.

Anonimowy pisze...

Krzys - a nie obrażasz mnie hi hi? co moje notki maja? Noz widzisz jaki gapcio ze mnie... nie kumam, choc czytałam w zasadzie dokladnie, ale o co chodzi?

Krzysztof pisze...

@Froasia, Ty masz juz duze doswiadczenie z blogfrogiem. Ja jestem absolutnym nowicjuszem. A jak moze blogfrog rozwijac sie Twoim zdaniem?

@Wildrose, No wiesz, skadze. Zerknalem na towjego bloga w blogfrog i tam przy twoich notkach stoja te oceny zwane frogrank. ;)

A na tego bloga co Ci zaproponowalem zerknelas?

Anonimowy pisze...

Zerknelam oczywiscie na to co poleciles, ale to dla mnie wyzsza szkola jazdy, prpbowalam zrobic krk po kroku to co tam napisane, ale uwazam to za malo jasne, ja nie mam swojego glownego blogu w bloggersze, tylko bloxie, a z tego co tam pisze rozumiem, ze to dla bloggera?
Natomiast jesli chodzi o blox...
zaczelam od tego, ze jakis czas temu zobaczylam u kogos te zabke i po prostu weszłam zarejestrowałam sie i... stanęłam w miejscu i dalej stoje, bo nie wiem co mam robić dalej? Bo nie moge zadnego gadzetu dodac...
Tak to jest napisane, ze chyba tylko wtejemniczeni wiedza w czym rzecz.
Prawie noc zarwalam dzisiaj, zeby zrozumiec i nijak nie moge, jestem dosc uparta wiec draze, ale nie wiem co to znaczy, ze ten skrypt podany mam wkleic w szablonie notki. I tego nie rozumiem, jak to w kazdym wpisie czy jak?
nie no jesli mozesz to popatrz tutaj http://blogfrog.pl/index.php/dokument/Dodatki

Krzysztof pisze...

@Wildrose, Oj przepraszam. W mojej pierwszej odpowiedzi chciałem zamieścić linka na blog, który opisuje wklejanie tego gadżeta na bloxa. Ale chyba w pośpiechu nie skopiowałem tego linka i tego nie zauważyłem. Oto ten link. Może według tej instrukcji będzie łatwiej? ;)

http://testblog.blox.pl/2007/09/BlogFrog-Blox-nieco-inaczej.html

Krzysztof pisze...

Wildrose, a szablon notki to taka ramka która decyduje o wyglądzie wszystkich notek na Twoim blogu. Nie musisz wklejać tego gadżeta do każdej notki, tylko musisz znaleźć gdzieś ten szablon (może pod edytuj html?) i tam go wkleić. Niestety nie wiem jak to funkcjonuje pod bloxem. Zerknij na tego linka z mojego poprzedniego komentarza.

Anonimowy pisze...

Oczywiscie juz spogladam, ale chyba sie poddam... nie daje rady.
Moj rozumek nie pojmuje pewnych rzeczy i trzeba sie do tego przyznac...

Anonimowy pisze...

Aha, bardzo dziekuje, juz sie zabieram za to...

Anonimowy pisze...

Wydawało mi sie, ze zrobiłam, to co powinnam, no i nic... trudno...