niedziela, lutego 11, 2007

Yahoo Pipes - epokowy krok w histori Internetu!

Tak przynajmiej twierdzi Tim O'Reilly w swym znanym Blogu O'Reilly radar.
Ale nie tylko on. Wielu znanych bloggerów jest też tego samego zdania.

Yahoo oferuje nowy serwis pod nazwą Pipes, którego koncept bazuje na pipes znanych z Unixu.

Yahoo! Pipes to graficzny editor, rodzaj interaktywnego agregatora internetowych feedów (RSS albo Atom). Pozwala połączyć ze sobą dowolne strony internetowe (poprzez feedy), obrobić tak powstałą nową treść i przesłać ją następnie do dalszej dowolnej strony w celu prezentacji.

Yahoo Pipes to takie graficzne otoczenie do programowania internetowych treści. To znaczy, że można stworzyć tą nową stronę lub nowy feed z Yahoo Pipes bez umiejętności programowania.

A tym co stworzą użytkownicy z Pipes zadecyduje jedynie ich fantazja. Zakres możliwości jest na pewno olbrzymi. Demokratyzacja w Internecie idzie więc krok dalej. Niedługo powstanie bardzo dużo takich dzięki pipes zmixowanych (mashup) stron, prze co jeszcze bardziej zwiększy się interakcja w sieci i dynamika w webie.

Dla zabawy teń szybko zrobiłem małą Pipes. Tytuł "Citation of Yahoo Pipes". Zebrałem w niej wyniki kilku różnych search engines, w których szukałem tekstu "yahoo Pipes". Zajęło mi to około 5 minut. No nie, nie dlatego, że jestem taki szybki. Po prostu skopowiałem jakiś już istniejący Pipes i zmieniłem w nim poszukiwany tekst ;-). Tak też pewnie będzie robić wielu innych.

Brak komentarzy: